2017/03/30

قـــــالت حــــــــــــــــــواء بقلم// وحيد احمد

قـــــالت حــــــــــــــــــواء
-----------------------
شفتنى برغبه فــــــــــــيك
لكن معرفتش حقيقتى
شفت فيا جمال عينيا
لكن مفهمتش نظراتى
عايز تكون ثرى بمظهرى
معرفتش تغوص فى جوهرى
ومعرفتش تشاركنى دنيتى
أنا حوا ومش أى حوا
أنا حوا وبتحدى بقوتى
أنا أحلامى مش مفلسه
ورايده بس نشوتى
أنا حوا المخلصه
شايلالك فى دمى حنيتى
ومن خوفى عليك للحظه
أنتباهى لك و ثبات وقفتى
لكن مشاعرك مش حاسه
شايلالك أيه فى نيتى
عايزه أكون للزمن قاهره
مافيش ولا يوم يعتدى
لو كنت هتمشى فى صحرا
هكونلك نجمه بها تهتدى
لو هتقابل فى يوم ساحره
أكونلك أيه تخليك ولى
لو تهاجر لأرض طاهره
أكونلك فاطمه وتكون على
لقيتك عايز ضحكه وغمزه
سكتك غير سكتى
عايزنى قمرك فى سهره
وأنا عايزاك مستقبلى
أنت غاوى تحقق رغبه
وأنا عايزاك فارس تحنلى
ترفع رايه بالنصر فايزه
لكن أختلفت عن مبدئى
عيش دنيتك كما تهوى
وأنا هفضل باقيه فى معبدى
------------------------
وحيد احمد


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات