2016/05/27

شجره موت بقلم بمه فكري

؛؛؛؛شجرة توت ؛؛؛؛
قصه جميله
ودي من صغري
لحد ماموت ......
شجرة توت
جنب البيت
قاعده وذكرى
وعمر يفوت
بس الماضي
أصله حكايه
ضحكه وبسمه
وحبة موت
مره انا قاعده
تحت الشجره
وقعت توته حلوه
لذيذه وصغنتوته
بصت ليا بضحكه غريبه
وراحة قايله
مصيري الموت ..
بس انا لا ...
مش هستسلم
حتى لو ابقى
فتات فتفوت
استغربت !!
واتعجبت !!
انتى ياتوته
ياصغنتوته
عاوزه تقولي
أنك صالبه
جامده قويه
كأنك حوت
راحة قايله
التوته الحمرا
أنا ممكن
حجمي صغنتوت
بس القوه
مش فى الحجم
القوة ياصاحبي
انك تقدر ..
ترفع ايدك
وتعلّي الصوت
وتقول أنا عندي
اراده قويه
عزم وهمه
وعمري ماموت
روحت أنا واقف
ضاحك ضحكه
صوتها يسمع
فـ الملكوت
حلو كلامك ياصغنتوته
ياأجمل ورده
فـ شجرة توت
راح اتعلم منك انتي
إن مـ اكون ابداً مكبوت
وان اكون قادر اتكلم
كلمه تدمر أى سكوت
.......
شجرة توت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلانات